Karlskogahem AB
Följ oss på sociala medier
LinkedIn
Twitter
Facebook

Hyresavi som e-faktura

Karlskogahem erbjuder dig som gör dina bankärenden på Internetbank att betala din hyra elektroniskt. Tjänsten är kostnadsfri och ger en säkrare och enklare betalningshantering eftersom bankgiro, OCR-nummer, förfallodatum och belopp fylls i med automatik. Allt du behöver göra är att godkänna betalningen. Du bidrar samtidigt till en bättre miljö genom att vi kan minska pappershantering och transporter.

Har du frågor angående e-faktura är du välkommen att kontakta ekonomiavdelningen på tel 0586-657 16. Svar på de vanligaste frågorna hittar du nedan.

Hur anmäler jag mig till e-faktura?
Anmälan gör du via din internetbank. Efter tre till åtta veckor får du din första elektroniska faktura.

Kan någon annan än kontoinnehavaren få fakturan?
Nej, det är bara kontoinnehavaren som kan vara fakturamottagare.

Vilken information finns på e-fakturan?
E-fakturan innehåller samma uppgifter som finns på pappersavin.

När får jag e-fakturan?
Den kommer till din internetbank vid samma tidpunkt som du skulle ha fått pappersavin.

När ska e-fakturan betalas?
När du har kontrollerat och godkänt din faktura ser banken till att e-fakturan betalas på förfallodagen.

Hur vet jag att jag fått en e-faktura?
Du får ett meddelande på internetbanken när det finns en e-faktura att betala.

Vad händer om jag missar att betala?
Ett kravbrev skickas ut i pappersform.

Får jag pappersfaktura?
Nej, när du är anmäld till e-faktura får du inte längre någon pappersavi.

Kan jag kombinera e-faktura med autogiro?
Det går utmärkt att kombinera autogiro och e-faktura. Kontakta vår ekonomiavdelning så hjälper vi dig, tel 0586-657 16.


Karlskogahem AB, Skrantafallet 9A, Box 417, 691 27 Karlskoga
Telefon(växel): 0586-657 00, E-post: info@karlskogahem.se